مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آذر 1400 ساعت 20:552021-12-02اقتصادي

گمرک، نقش اساسی در پیشگیری از وقوع جرایم اقتصادی، گمرکی و ارزی دارد


معاون قضایی دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: گمرکات کشور نقش اساسی در پیشگیری از وقوع جرایم اقتصادی، گمرکی و ارزی دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تهران، معاون قضایی دادستان عمومی و انقلاب تهران در جلسه دادستانی عمومی و انقلاب تهران با مدیران دستگاه ها و سازمان های مرتبط ، در راستای بررسی و پیگیری تعیین تکلیف کالاهای رسوبی و  اموال متروکه در گمرکات کشور، اظهار کرد: منطقه حساس ظهور و بروز، تلاقی و اجرای تمامی قوانین و مقررات مرتبط با تجارت خارجی، گمرک است و عملیاتی شدن قوانین مختلف در گمرکات کشور صورت می پذیرد و این گمرک است که باید سیاست های اتخاذ شده را اجرا کند.

وقتی اهمیت گمرک، درست دیده نشود و وقتی ساز و کارهای قانونی در این منطقه حائز اهمیت به درستی اجرا نشود، کشور با مشکلات متعددی مواجه می شود.

پسندیده در ادامه افزود: یک نمونه از مقررات ویژه حاکم بر گمرک را می توان با این مثال دریافت.

اموال و مالکیت، خط قرمز قانونگذار است و قانونگذار، به هیچ عنوان اجازه سلب مالکیت، به هیچ نهادی را نمی دهد و هر نوع سلب مالکیت از اموال حتی حقوق عینی حاکم بر اموال را فقط با حکم قانون جایز می داند.

ولی همین اموال و مالکیت که ممکن است ارزش بسیار زیادی نیز داشته باشد، وقتی در قلمرو گمرکی قرار می گیرد، قانونگذار، مالکیت نسبت به این ام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گمرک، نقش اساسی در پیشگیری از وقوع جرایم اقتصادی، گمرکی و ارزی دارد

گمرک، نقش اساسی در پیشگیری از وقوع جرایم اقتصادی، گمرکی و ارزی دارد