مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آذر 1400 ساعت 17:102021-12-02سياسي

تشکیل نخستین جمهوری انقلابی ایرانی توسط میرزا کوچک جنگلی


پژوهشکر گیلانی با بیان اینکه اولین جمهوری انقلابی موقت ایران توسط میرزا کوچک جنگی تشکیل شد، گفت: گیلان همواره مردمی مبارز و مقاوم در دوره های تاریخی در راه استقلال داشته و نهضت جنگل هویت مردم گیلان و ایران و نماد مقاومت ملت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، مجید رحمانی، پژوهشگر و محقق گیلانی امروز در یکصدمین سالروز شهادت میرزا یونس استادسرایی معروف به میرزا کوچک خان جنگلی در تحریریه خبرگزاری فارس گیلان حضور یافت.

صحبت از میرزا صحبت از مقاومتی مردمی یک ملت است مجید رحمانی در این دیدار با بیان اینکه هویت فردی در ورای خود، هویت اجتماعی را شکل می دهد، اظهار کرد: هویت اجتماعی نیز هویت ملی را شکل می دهد، ایران عزیز ما نیز رنگین کمانی از اقلیم و اقوام است، هویت، تاریخ، فرهنگی، اقتصاد و سیاست این زیست بوم ها است که هویت ملی ما را شکل می دهد.

وی با بیان اینکه صحبت درباره میرزا و نهضت جنگل صحبت درباره تاریخ ایران است، افزود: اگر قرار است درباره میرزا کوچک جنگل سخن بگوییم باید درباره مقاومت مردمی یک ملت سخن بگوییم.

    نهضت جنگل هویت مردم گیلان و ایران است این پژوهشگر و محقق گیلانی با تأکید بر ضرورت پرداختن به نهضت جنگل آن در جای جای این سرزمین جای دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل نخستین جمهوری انقلابی ایرانی توسط میرزا کوچک جنگلی

تشکیل نخستین جمهوری انقلابی ایرانی توسط میرزا کوچک جنگلی