مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آذر 1400 ساعت 16:202021-12-02بين الملل

تمدید ده ساله توافق موشکی روسیه و چین


سخنگوی وزارت امور خارجه چین ضمن اعلام تمدید یک قرارداد موشکی بین روسیه و چین تأکید کرد که مسکو چیزی فراتر از یک متحد برای پکن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وانگ ونبین سخنگوی و چین درباره اخطار اولیه پرتاب موشک  بالستیک و پرتاب راکت های حامل، اجرایی شده و این توافق به مدت ده سال تمدید شد.

این دیپلمات چینی افزود، اجرای این پروتکل نشان گر سطح بالای شراکت راهبردی جامع میان چین و روسیه در زمینه هماهنگی در عرصه های جدید و عزم دو طرف در راستای حفظ ثبات راهبردی جهانی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در ادامه گفت، این توافق به میزان چشمگیری در حراست از نظام بین المللی کنترل تسلیحاتی و صلح و امنیت جهانی سهیم است.

ونبین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما قویاً معتقدیم که که روابط روسیه و چین در عصر جدید، بالغ تر، باثبات تر و منعطف تر خواهد بود.

چین و روسیه متحد نیستند بلکه نزدیک تر از دو متحد هستند.

ما انرژی مثبت قدرتمندی را برای صلح و توسعه جهان فراهم کرده ایم .

این مقام چینی افزود: همچنان که جهان به سمت مقاطع تاریخی حرکت می کند، [مسکو و پکن] خود را به برابری، درستی، قانونمداری، همکاری و انتخاب های صحیح متعهد می دانند و خرد و راه حل های خود برای ایجاد نوع جدیدی از روابط و جوامع با آینده ای مشترک برای بشریت به کار خواهند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمدید ده ساله توافق موشکی روسیه و چین

تمدید ده ساله توافق موشکی روسیه و چین