مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آذر 1400 ساعت 06:302021-12-02اقتصادي

دولت در 8 ماه گذشته چقدر اوراق فروخت


این روزها صحبت ها درباره فروش اوراق توسط دولت و تاثیر آن بر روی بازار سرمایه زیاد است.

دولت در این هشت ماه چقدر اوراق فروخته است؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، در سوم آبان ماه سال جاری، انتشار خبری مبنی بر فروش 37 هزار میلیارد تومان اوراق از سوی دولت با هدف تامین کسری بودجه از مسیر بازار سرمایه، باعث شد تا فعالان بازار سرمایه نسبت به این اقدام واکنش نشان دهند به گونه ای که این دسته از فعالان با تحلیلی غیر فنی، فروش اوراق دولتی را عامل خروج سرمایه از بورس و ریزش شاخص عنوان کردند اما رصد دقیق این رویداد با استناد به آمار رسمی، موضوع دیگری را مطرح می کند که در این گزارش به شفاف سازی کامل در این زمینه می پردازیم.

در ابتدا این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد که معاملات اوراق به دو شیوه بازار بین بانکی و نیز از مسیر بازار سرمایه انجام می شود و معاملات اوراق در بازار سرمایه از طریق اوراق مالی اسلامی و اسناد خزانه (اخزا) صورت می گیرد.

در این میان، بررسی ها نشان می دهد خبر 37 هزار میلیارد تومان اوراق مربوط به معاملات اوراق در عملیات بازار باز بوده است و ارتباطی به فروش اوراق دولتی ندارد، در عملیات بازار باز، خریداران و فروشندگان صرفا بانک ها و بانک مرکزی هستند و هیچ ارتباطی با بورس و صندوق های بورسی ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت در 8 ماه گذشته چقدر اوراق فروخت

دولت در 8 ماه گذشته چقدر اوراق فروخت