مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 19:152021-12-01سياسي

امیرعبداللهیان اعلام کرد: جدیت دولت سیزدهم برای توسعه روابط با کشورهای آفریقایی


وزیر امور خارجه در دیدار معاون وزیر خارجه زیمبابوه بر جدیت دولت جدید جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با کشورهای آفریقایی تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، دیوید موسابایانا در این دیدار با اشاره به جدیت دولت جدید جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه روابط با کشورهای آفریقایی، گسترش همکاری های فیمابین در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با زیمبابوه را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی با استفاده از روش های ابتکاری در حوزه های مختلف از جمله کشت فراسرزمینی، صدور ماشین آلات، فروش محصولات پتروشیمی و خدمات فنی - مهندسی را از ظرفیت های موجود در روابط دو کشور خواند.

  امیرعبداللهیان همکاری های پارلمانی دو کشور را حائز اهمیت خواند و ابراز امیدواری کرد تبادل هیأت ها بین مجالس دو کشور در سطوح مختلف با هدف فعال سازی دیپلماسی پارلمانی و زمینه سازی گسترش همکاری های دو کشور به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در این دیدار همکاری کشورهای تحت تحریم ظالمانه ایالات متحده و برخی کشورهای غربی، در مجامع و سازمان های بین المللی با هدف مقابله با سیاست های اعمال شده یکجانبه و فراقانونی در مورد تحریم ها را با اهمیت خواند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیرعبداللهیان اعلام کرد: جدیت دولت سیزدهم برای توسعه روابط با کشورهای آفریقایی

امیرعبداللهیان اعلام کرد: جدیت دولت سیزدهم برای توسعه روابط با کشورهای آفریقایی