مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 19:052021-12-01سياسي

هویت زیارتی مشهد منافاتی با خرده فرهنگ های شهر ندارد


مدیر اندیشکده توسعه منطقه ای خراسان رضوی گفت: هویت اصلی شهر مشهد زیارت است و این امر منافاتی با خرده هویت ها و فرهنگ ها ندارد و بنا نیست که مذهبی بودن هویت شهر در تمام وجوه شهری و پدیده های مشهد از جمله تفریح حذف شود.

- میثم ظهوریان دهم آذر ماه در دومین نشست گفت وگو محور اولین همایش ملی الهیات شهر با موضوع سه گانه زائر، مجاور و خادم و نسبت آن با مفهوم شهروندی در شهر مشهد که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدا لازم می دانم که مقدمه ای را در این خصوص ارائه دهم و بگویم که اگر از زوایه سکولار به این بحث بپردازم چه نتیجه قابل قبولی خواهم رسید.

از این رو اگر از این زاویه بخواهم این سه گانه را بررسی کنم باید از مفاهیم مختلفی از حوزه های نظری گوناگونی استفاده کنم که یکی از این حوزه ها، علم ژنتیک است که گاهی به عنوان ژنوم شهر نیز مطرح شده است و بنا دارم که با بررسی این موضوع به این نتیجه دست پیدا کنم که این بحث را چگونه می توان در این سه گانه گنجاند و استفاده کرد.

وی عنوان کرد: ژن، اساسا کارکرد خصلت های انسانی را در بر دارد؛ به این منظور که هر یک از خصلت هایی که ما به عنوان یک انسان داریم از لحاظ علم ژنتیک به یک و یا چند ژن باز می گردد، همچنین علاوه بر این نیز از ژنوم هم در علوم زنتیک استفاده می شود که کارکرد آن مجموع ژن هایی که داری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هویت زیارتی مشهد منافاتی با خرده فرهنگ های شهر ندارد

هویت زیارتی مشهد منافاتی با خرده فرهنگ های شهر ندارد