مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 16:002021-12-01بين الملل

پشت پرده تبادل آتش میان نیروهای مرزبانی ایران با طالبان + ویدیو


اکنون طالبان تبادل آتش با نیروهای مرزبانی ایران را متوقف کرده و نیروهای ایران در حال توجیه عناصر طالبان درباره نوار مرزی ایران هستند.

بر همین اساس اکنون امنیت در نوار مرزی برقرار شده و این مناطق در کنترل نیروهای ایران در آرامش قرار دارند.

- بعد از ظهر امروز در منطقه شغالک در نزدیک ولایت نیمروز بر سر یک سوءتفاهم مرزی درگیری میان نیروهای مرزبانی ایرانی و طالبان رخ داد؛ درگیری که در نهایت پس از پاسخ ایران، از سوی طالبان متوقف شد و اکنون امنیت در مناطق مرزی برقرار شد و روند توجیه طالبان درباره نوار مرزی ایران در جریان است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ؛ عناصر طالبان در ولسوالی کنگ ولایت نیمروز به مدت پنج ساعت به درگیری نظامی با مرزبانان ایران پرداختند که این ماجراجویی طالبان به تبادل آتش و پاسخ ایران به قصد دفاع سرحدات مرزی ایران منتهی شد.

یکی از منابع مطلع در ایران اعلام کرد ماجرا از این قرار است که طی سالهای گذشته در داخل خاک ایران و در چند صدمتری مرز با افغانستان دیوارهایی برای مقابله با قاچاقیان و اشرار کشیده شده است.

امروز برخی از کشاورزان ایران با عبور از این دیوارها ولی در داخل مرزهای ایران حضور داشته اند و سرکشی به زمین هایشان را داشته اند، اما به واسطه وجود این دیوارها نیروهای طالبان تصور می کنند که به مرز آنها تجاوز شده است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پشت پرده تبادل آتش میان نیروهای مرزبانی ایران با طالبان + ویدیو

پشت پرده تبادل آتش میان نیروهای مرزبانی ایران با طالبان + ویدیو