مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 14:352021-12-01سياسي

آمادگی دانش بنیان ها برای کاهش اثرات خشکسالی و تغییر اقلیم


رییس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: باید مردم را نسبت به خشکسالی و تغییر اقلیم و منابع موجود آبی و مصارف آن آگاه کنیم و استفاده از فناوری را جدی بگیریم در حالی که متاسفانه تاکنون در این حوضه کمتر از تکنولوژی های جدید بهره برده ایم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، نشست نخبگانی بررسی آینده کشاورزی حوضه آبریز زاینده رود با حضور محمدصادق خیاطیان رییس مرکز و نخبگان کشاورزی، اساتید دانشگاه ها و فعالان حوضه آب و محققان حوضه آبریز زاینده رود از سه استان چهارمحال بختیاری، اصفهان و یزد عصر دوشنبه نهم آذر 1400 در محل این مرکز برگزار شد.

خیاطیان ضمن تشکر از حضور و مشارکت مسئولانه حاضران در نشست گفت: حل بحران آب در کشور مسأله ای کوتاه مدت نبوده و این موضوع محصول بیشتر از 50 سال ساختار حکمرانی آب است.

اما معتقدیم، راهبردها و راهکارهای مؤثری وجود دارد که با رویکرد علمی و کارشناسی می توان بر این بحران غلبه کرد.

وی درباره دلایل ابلاغ ماموریت ویژه رییس جمهور بر انجام مطالعات علمی احیای حوضه آبریز زاینده رود به مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری توضیح داد: با توجه به چندبعدی بودن مسئله حوضه آبریز زاینده رود و داشتن ابعاد اجتماعی، اقتصادی، علمی و فناوری موضوع و از طرفی جایگاه فرادستگاهی مرکز به عنوان بازوی علمی و مشورتی دولت، ری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی دانش بنیان ها برای کاهش اثرات خشکسالی و تغییر اقلیم

آمادگی دانش بنیان ها برای کاهش اثرات خشکسالی و تغییر اقلیم