مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 12:002021-12-01سياسي

کاربردی سازی و اقتصادی کردن فناوری فضایی


تفاهم نامه دوجانبه همکاری با هدف کاربردی سازی و اقتصادی کردن فناوری فضایی با حضور مرتضی براری رییس سازمان فضایی ایران و سیدحسن هاشمی رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به امضا رسید.

- به نقل از سازمان نظام صنفی رایانه ای، جمعه پنجم آذر ماه جاری پس از وقفه ای 10 ساله، شورای عالی فضایی کشور به ریاست رییس جمهور برگزار شد؛ جلسه ای که یکی از مباحث مهم مطرح شده در آن، تلاش و برنامه ریزی برای کاربردی کردن فناوری فضایی و ملموس کردن آن در زندگی مردم بود.

اجرایی شدن مصوبه شورای عالی فضایی در همین راستا سازمان فضایی ایران و سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، صبح امروز تفاهم نامه ای امضا کردند که با اجرایی شدن آن، این مطالبه و مصوبه شورای عالی فضایی محقق خواهد شد.

هم افزایی در پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات تفاهم نامه مذکور در راستای تحقق اهداف سند چشم انداز و سیاست های کلی فناوری و اقتصاد مقاومتی مبنی بر تقویت توان فعالان حوزه فناوری اطلاعات منعقد شده و یکی از رویکردهای مهم آن، محقق شدن مطالبه رییس جمهور و وزیر ارتباطات، مبنی بر کاربردی کردن و اقتصادی کردن فناوری فضایی و هم افزایی برای پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات خواهد بود.

توسعه استارت آپ های فضاپایه و آموزش کسب و کارها بر اساس این تفاهم نامه، دو سازمان مذکور، تلاش خواهند کرد با ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاربردی سازی و اقتصادی کردن فناوری فضایی

کاربردی سازی و اقتصادی کردن فناوری فضایی