مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 12:002021-12-01سياسي

قیمت دارو واقعی شود


عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی بر ضرورت واقعی شدن قیمت دارو تاکید کرد.

- دکتر یحیی ابراهیمی در گفت وگو با ایسنا در خصوص وجود مافیای دارو در کشور اظهار کرد: دارو به عنوان یک کالای اساسی و نیاز استراتژیک کشور بوده که در سلامت افراد موثر است تهیه آن اهمیت فراوانی دارد.

وی افزود: در سال های گذشته، 90 درصد داروی کشور، تولید داخلی و سه درصد آن وارداتی بوده که از این 90درصد اکثر مواد اولیه آن از خارج وارد شده است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در سال های گذشته از ارزهای دولتی 4200 تومانی استفاده کرده است و این درحالی بوده که در داخل کشور با کمبود دارو مواجه هستیم به عنوان نمونه چرا با وجود وارد کردن قلم انسولین بازهم بیماران دیابتی با مشکلات تامین داروهای انسولینی مواجه هستند؟ دلایل کمبود داروهای اساسی در کشور وی اضافه کرد: در بحث قارچ سیاه متاسفانه دو نفر از لرستان به علت کمبود داروی آمفو تریسین B فوت کردند؛ چه اتفاقی در بحث تهیه داروهای شیمی درمانی، داروی بیماران دیابتی و تهیه داروی نووسون و فاکتور هفت برای بیماران هموفیلی رخ داده است که با کمبود آنان مواجه هستیم؟ ابراهیمی بیان کرد: یکی از دلایل کمبود داروهای اساسی در کشور به خاطر قاچاق آنها با توجه به اختلاف قیمت دارو در داخل کشور با کشورهای همجوار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت دارو واقعی شود

قیمت دارو واقعی شود