مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 11:352021-12-01سياسي

«بیشکک» میزبان نخستین کنفرانس بین المللی «میراث تصوف در آسیای مرکزی»


همایش بین المللی علمی «میراث فلسفی و ادبی تصوف» با حضور علما، فیلسوفان، متکلمان و اساتیدی از کشورهای آسیای مرکزی در پایتخت قرقیزستان برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، به ابتکار دانشگاه بین المللی جامعه المصطفی ایران، نمایندگی فرهنگی ایران در قرقیزستان و آکادمی ملی علوم و دانشگاه بین المللی قرقیزستان، همایش بین المللی علمی با عنوان میراث فلسفی و ادبی تصوف با حضور علما، فیلسوفان، متکلمان و اساتیدی از کشورهای آسیای مرکزی، از جمله  ایران، قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان و آنلاین شرکت کردند.

شرکت کنندگان در سخنرانی ها و بحث های خود به موضوعاتی مانند رشد شخصیت، جهان بینی و نحوه بیان در ادبیات و هنر مدرن پرداختند.

در این کنفرانس علی عباسی رییس دانشگاه بین المللی جامعه المصطفی ایران، آسیا بیک حیدر علی اف ، رییس هیئت امنای کنسرسیوم دانشگاه بین المللی، پرویز قاسمی ، رایزنی فرهنگی ایران در بیشکک و نور سارالایف دکترای فلسفه و مدیر مؤسسه فلسفه، حقوق و مطالعات سیاسی اجتماعی آکادمی ملی علوم قرقیزستان مقالات خود را با موضوع تصوف ارائه کردند.

لازم به ذکر است که در آغاز سال 2021 در پایتخت قرقیزستان مراسم رونمایی از کتاب عبدالحسین زرین کوب متفکر و نویسنده برجسته ایرانی با عنوان تصوف در ایران که از فارسی به روس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«بیشکک» میزبان نخستین کنفرانس بین المللی «میراث تصوف در آسیای مرکزی»

«بیشکک» میزبان نخستین کنفرانس بین المللی «میراث تصوف در آسیای مرکزی»