مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 10:302021-12-01دانش

ساخت سه دستگاه مورد نیاز مردم با تلاش دانشجویان مهندسی مکانیک دانشگاه ایلام


سه نفر از دانشجویان کارشناسی دانشگاه ایلام موفق به ساخت سه دستگاه مورد نیاز مردم شهرستان های خود شدند.

- مجید صمدیان ، علی ابراهیمی ، فرشاد زرین نژاد و امیر محمدیاری دانشجویان کارشناسی مهندسی مکانیک دانشگاه ایلام با سرپرستی دکتر فرشاد ربیعی استادیار دانشکده فنی و مهندسی، موفق به طراحی و ساخت سه دستگاه بومی موردنیاز شهرستان های محل سکونت خود، شامل دستگاه لیزر CNC، دستگاه خردکن سبزیجات صنعتی 10 کیلویی و دستگاه الک و شِیکر برقی شدند.

دستگاه لیزر CNC مجید صمدیان و علی ابراهیمی دستگاه لیزر CNC را طراحی و ساختند، که با کنترل عددی کامپیوتری (CNC) قابلیت کنترل همزمان دو محور X و Y را دارد.

به این ترتیب با سوار کردن لیزر 5 کیلو وات، حکاکی طرح های دلخواه دوبعدی بر روی چوب، پلاستیک، کاغذ و حتی فلزات نرم امکان پذیر است.

دستگاه خردکن سبزیجات صنعتی 10 کیلوی این دستگاه توسط فرشاد زرین نژاد ، بر اساس کاربرد اساسی آن در شهر رامهرمز طراحی و ساخته شد، که در کمترین زمان نیز به فروش رسید.

ضرورت ساخت این دستگاه این بوده که تمام دستگاه های خردکن سبزیجات صنعتی شهر رامهرمز، از مرکز استان خوزستان و یا استان های همجوار خریداری می شد.

دستگاه الک و شِیکر برقی دستگاه الک و شِیکر برقی با اهتمام امیرمحمد یاری و بر اساس نیاز ضروری ساکنین شهرستان بدره، جهت الک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت سه دستگاه مورد نیاز مردم با تلاش دانشجویان مهندسی مکانیک دانشگاه ایلام

ساخت سه دستگاه مورد نیاز مردم با تلاش دانشجویان مهندسی مکانیک دانشگاه ایلام