مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 09:502021-12-01سياسي

از قراردادهای موقت کار چه چیزی عایدمان شد؟


یک فعال حوزه کار با بیان اینکه بیش از 95 درصد قراردادهای کار موقتی است، گفت: کسانی که دنبال گسترش و رواج قرارداد موقت کار بودند امروز پاسخ بدهند که با ترویج آن چه نتیجه ای عایدشان شد؟ - رحمت الله پورموسی در گفت و گو با ایسنا، حفظ اشتغال موجود و تامین امنیت شغلی کارگران را از اولویتها و دغدغه های جامعه کارگری برشمرد و اظهار کرد: در حال حاضر قراردادهای کار به ابزاری برای برخی کارفرمایان تبدیل شده تا هر زمان که بخواهند از آن علیه کارگران استفاده و قرارداد کار او را فسخ کنند.

وی با بیان اینکه بیش از 95 درصد قراردادهای کار موقتی است، بر لزوم ساماندهی قراردادهای کار تاکید کرد.

پورموسی افزود:در کشورهای دیگر در کارهایی که ماهیت آنها مستمر و جنبه دائم دارد با نیروی کار قرارداد موقت بسته نمی شود ولی در کشور ما بستن قرارداد موقت فراتر از حد انتظار است.

این فعال حوزه کار با اشاره به دادنامه 179 دیوان عدالت، اظهار کرد: رواج قراردادهای موقت کار به بهانه وضعیت اشتغال جز اینکه دودش به چشم کارگران رفت چه ثمره ای داشت؟ آیا ارتقای سطح تولید و کیفیت کالاها محقق شد؟ آیا بیکاری را ریشه کن کرد و پرونده های حل اختلاف را کاهش داد؟ وی تاکید کرد: کسانی که دنبال گسترش قرارداد موقت بودند امروز پاسخ بدهند که با ترویج آن چه نتیجه ای عایدشان شد؟ امروز اگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از قراردادهای موقت کار چه چیزی عایدمان شد؟

از قراردادهای موقت کار چه چیزی عایدمان شد؟