مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 09:502021-12-01بين الملل

آغاز تلاش آمریکا برای بهبود رابطه با اوپک


آمریکا در تلاش برای متمرکز شدن دوباره به رابطه با کشورهای عضو اوپک خاورمیانه به خصوص عربستان سعودی پس از یک دوره تنش میان واشنگتن و ریاض بر سر قیمتهای بالای نفت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آموس هوچ اشتاین، دیپلمات انرژی ارشد آمریکایی هفته جاری دیدارهایی با مقامات در خاورمیانه داشت و روز سه شنبه با شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی دیدار کرد.

وی گفت: ما درباره حوزه هایی که آمریکا و عربستان سعودی می توانند برای عبور از سوختهای فسیلی در آنها سرمایه گذاری کرده و برای ساخت معماری انرژی سبز قرن بیست و یکم همکاری کنند، گفت و گو کردیم.

این دیدار پس از دوره دشوار در روابط دو کشور برگزار شد که طی آن جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در واکنش به امتناع عربستان سعودی و روسیه برای افزایش سریع تولید نفت، تصمیم برای برداشت میلیونها بشکه نفت از ذخایر استراتژیک را با هدف پایین بردن قیمتها اعلام کرد.

دیدار وزیران اوپک روز چهارشنبه و وزیران اوپک پلاس روز پنج شنبه برای تصمیم گیری درباره سیاست تولید نفت در ژانویه برگزار می شود.

قیمتهای نفت تحت تاثیر اعلام برداشت کشورهای مصرف کننده بزرگ از ذخایر نفت استراتژیک و شیوع واریانت جدید اُمیکرون، بیش از 15 دلار در هر بشکه در مقایسه با رکورد بالایی که در اکتبر داشتند، ریزش کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز تلاش آمریکا برای بهبود رابطه با اوپک

آغاز تلاش آمریکا برای بهبود رابطه با اوپک