مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 09:452021-12-01سياسي

شکست گام نخست مقصرنمایی ایران در مذاکرات وین


در روزهای گذشته، رسانه های غربی تلاش کرده بودند تا با ترسیم یک تصویر غیرواقعی از خواسته ها و ترکیب تیم مذاکره کننده ایران، گفت وگوها را از پیش شکست خورده و ایران را عامل شکست گفت وگوها معرفی نمایند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، اولین دور مذاکرات رفع تحریم ها در دولت جدید جمهوری اسلامی ایران، روز دوشنبه  (8 آذرماه) میان تهران و کشورهای 1+4 در وین اتریش آغاز شد و گفت و گوها و رایزنی ها در قالب کمیته های تخصصی ادامه دارد.

این دور از مذاکرات که اولین آن در دولت آیت الله ابراهیم رییسی است، از مدت ها پیش از آغاز با یک جریان رسانه ای و تبلیغاتی از سوی رسانه های غربی، عربی و جریان رسانه ای ضد انقلاب همراه شد، با این ادعا که ایران جدیتی برای موفقیت گفت وگوها و حصول یک نتیجه ندارد.

جریان تبلیغاتی که نه تنها در سطح رسانه بلکه در لابه لای مواضع رسمی غربی ها نیز نمود پیدا کرد و این خط رسانه ای تلاش داشت مذاکرات را از پیش شکست خورده و تهران را عامل آن شکست معرفی کند.

بارها این ادعا مطرح شد که ایران قصدی برای نتیجه بخش بودن مذاکرات وین ندارد و به دنبال خرید زمان و طولانی کردن گفت و گوها با هدف رسیدن به یک نقطه بازگشت ناپذیر هسته ای است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکست گام نخست مقصرنمایی ایران در مذاکرات وین

شکست گام نخست مقصرنمایی ایران در مذاکرات وین