مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 09:202021-12-01اقتصادي

تخت و تاج به تاراج رفته بلوط


یک دکترای تخصصی مهندسی منابع طبیعی گفت: قسمت اعظم موضوع قاچاق چوب در زاگرس به داستان تولید هیزم بر می گردد.

- دکتر فرزاد ویسانلو در گفت وگو با ایسنا در خصوص قاچاق چوب اظهار کرد: وقتی در مورد قاچاق چوب صحبت می شود این مهم بیشتر در جنگل های شمال اتفاق می افتد تا زاگرس؛ یعنی قاچاق چوب به معنای مافیایی آن و اینکه افرادی به صورت سازمان یافته و با برنامه ریزی، مخفیانه به جنگل ها مراجعه و به برش درختان به صورت غیرقانونی می پردازند.

وی با بیان اینکه درختانی که قاچاق می شوند فاقد مهر مخصوص سازمان جنگل هاست، ادامه داد: این افراد با ترفندهای زیادی از گلوگاه قرنطینه ای چوب در شمال و غرب کشور عبور می کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد گفت: قاچاق چوب به صورت مافیایی و سازمان یافته در زاگرس وجود ندارد اما یک سری افراد هستند که زغال و هیزم را به صورت غیرقانونی و قاچاقی تولید می کنند.

قسمت اعظم موضوع قاچاق چوب در زاگرس به داستان تولید هیزم بر می گردد ویسانلو بیان کرد: متاسفانه قسمت اعظم موضوع قاچاق چوب در زاگرس به داستان تولید هیزم برمی گردد که چند هفته پیش یکی از کارگاه های مهم زغالگیری در شهرستان بروجرد کشف شد که از این دست کارگاه های مخفی در لرستان برای تولید هیزم به وفور وجود دارد که اقدام به قطع غیرقانونی بلوط کرده و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخت و تاج به تاراج رفته بلوط

تخت و تاج به تاراج رفته بلوط