مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 08:452021-12-01اجتماعي

مبلمان شهری تبریز آسیب پذیر است/ تراکم شدید ساخت وساز در محدوده مرکزی شهر تبریز


استاندار آذربایجان شرقی بر حفظ و احیای هویت شهری تبریز در مطالعات و اجرای طرح های عمرانی و ساخت وسازهای شهری تأکید کرد و گفت: مبلمان شهری تبریز را فوق العاده آسیب پذیر کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرّم در اولین جلسه کمیسیون ماده 5 تبریز، با اشاره به تراکم شدید ساخت وساز و فعالیت در محدوده مرکزی شهر تبریز، اظهار داشت: این وضعیت باعث مشکلات زیادی برای مردم شده و مبلمان شهری تبریز را فوق العاده آسیب پذیر کرده است.

  وی افزود: تمرکز فعالیت ها در مرکز شهر، هویت تاریخی محلات را هم از بین برده و شایسته نیست که شهری مانند تبریز چنین وضعیتی داشته باشد.

  استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه باید برای این مسأله چاره اندیشی شود، افزود: هر کاری در شهر انجام می شود باید پشتوانه علمی و تخصصی داشته باشد و تنها به جنبه درآمدزایی و سوددهی آن توجه نشود.

  وی اظهار داشت: شهرداری تبریز در مطالعات و اجرای طرح های عمرانی و ساخت وسازهای شهری به موضوع حفظ و احیای هویت شهری توجه جدی کند و تصمیمات به گونه ای باشد که آیندگان ما را مذمت نکنند.

گفتنی است بر اساس ماده 5 قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، بررسی و تصویب طرح های تفصیلی شهری و تغییرات آنها در هر استان به وسیله کمیسیونی به ریاست استاندار (و معاون عمران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبلمان شهری تبریز آسیب پذیر است/ تراکم شدید ساخت وساز در محدوده مرکزی شهر تبریز

مبلمان شهری تبریز آسیب پذیر است/ تراکم شدید ساخت وساز در محدوده مرکزی شهر تبریز