مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 11:502021-11-30اجتماعي

واقع شدن 10 دانشگاه و مسکن مهر پردیس روی گسل


نتایج به دست آمده حاکی از وقوع جا به جایی های زمین و زلزله در طول زمان بوده است، ضمن آنکه در داده های این ایستگاه ها، پدیده فرونشست در ایران آشکارسازی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، مطالعات محققان نشان می دهد در بخش های مختلف گسل مشا زلزله هایی با بزرگای 5 تا 7.

5 رخ داده و دوره بازگشت زلزله های با بزرگای 7 بخش شرقی این گسل 165 سال عنوان شده و این در حالی است که از دوره بازگشت زلزله های 7 این گسل چند 10 سال گذشته و این مساله صاحبنظران را نگران کرده است، ضمن آنکه این بخش از گسل تقریبا هر 90 سال زلزله هایی با بزرگی محدود 5 دارد که آخرین آنها در 1930 و 2020 میلادی رخ داده است، ضمن آنکه به طور متوسط تهران هر 200 سال یک زلزله مخرب دارد.

اکرم السادات علیجان زاده، کارشناس اداره ژئودزی و ژئودینامیک سازمان نقشه برداری در نشست وبیناری علمی این سازمان که امروز برگزار شد، از اجرای مطالعاتی با موضوع تهیه نقشه و آنالیز استرین پوسته با استفاده از مشاهدات ایستگاه های دائمی GNSS در فلات ایران خبر داد و گفت: این مطالعات بر اساس مشاهدات و داده های شبکه GPS از کل فلات ایران انجام شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر پلیت عربی از جنوب و پلیت اوراسیا از شمال پوسته ایران را تحت تاثیر قرار داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واقع شدن 10 دانشگاه و مسکن مهر پردیس روی گسل

واقع شدن 10 دانشگاه و مسکن مهر پردیس روی گسل