مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 11:452021-11-30بين الملل

سناتور آمریکایی: جمهوری خواهان قدرت بگیرند، دوباره برجام را پاره می کنند


سناتور تندرو جمهوری خواه در جریان مذاکرات وین با جوسازی علیه مذاکرات هسته ای گفت، در صورت قدرت گرفتن مجدد جمهوری خواهان، هرگونه توافق با ایران پاره خواهد شد.

- به گزار گروه بین الملل خبرگزاری فارس، تام کاتن سناتور جمهوری خواه کنگره آمریکا که مواضع بسیار تندی در قبال جمهوری اسلامی دارد در جریان مذاکرات وین برای احیای مانع از آن شد که ایران به منابع خود در دیگر کشورها برای واردات دارو و مواد غذایی دسترسی پیدا کند.

پس از روی کار آمدن دولت بایدن، مقام های ارشد جمهوری اسلامی ایران با یادآوری این واقعیت که آمریکا، طرفی بوده که از برجام خارج شده، تاکید کرده اند که نخست آمریکا باید به تعهدات خود ذیل توافق هسته ای بازگردد و پس از راستی آزمایی، ایران نیز کاهش تعهدات برجامی خود را متوقف کرده و به پایبندی کامل به برجام باز خواهد گشت.

تا کنون شش دور مذاکره در شهر وین میان آمریکا و سایر طرف های برجام غیر از ایران برای تسهیل بازگشت آمریکا به برجام انجام شده است.

طرف ها می گویند پیشرفت های ملموسی در این مذاکرات حاصل شده اما پاره ای اختلافات کماکان باقی است.

یکی از زمینه های اختلاف در این مذاکرات اصرار آمریکا بر حفظ برخی از تحریم هایی است که دولت دونالد ترامپ بعد از خروج از برجام علیه ایران اعمال کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سناتور آمریکایی: جمهوری خواهان قدرت بگیرند، دوباره برجام را پاره می کنند

سناتور آمریکایی: جمهوری خواهان قدرت بگیرند، دوباره برجام را پاره می کنند