مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 11:352021-11-30سياسي

مراسم ترحیم درگیر تشریفات و تجمل شده است / پخش آهنگی درخواستی در مجالس ترحیم


یکی از مداحان استان قزوین با بیان اینکه مراسم ترحیم درگیر تشریفات و تجمل شده است، گفت: در برخی مجالس ترحیم بنا به درخواست خوانواده متوفی آهنگ های درخواستی پخش می شود.

- ستار برخورداری در گفت وگو با سبب عدم برگزاری مراسم در مساجد و حسینیه ها شد و شرایط به شکلی رقم خورد که مردم کمتر در کنار عزیزان خود هستند به همین علت در تلاشند تا کم وکاستی های این مسائل را در مراسم عزای عزیزان خود جبران کنند.

این مداح با اشاره به اینکه دیدگاه مردم تغییر کرده است بیان کرد: در راستای برگزاری مراسم ترحیم مطلوب، مردم با پرداختن به حواشی مراسم و گاهاً در راستای نوع برگزاری زیاده روی می کنند.

برخورداری رسالت مدح ترحیم را تذکر و معنویت دانست و گفت: با توجه به اینکه برخی از همکاران ما تجربه کافی ندارند یا بعضاً تمایل به مرثیه زبان حال خانواده متوفی دارند و ترجیح می دهند تمام مدح را به زبان حال اختصاص دهند و در این امر زیاده روی می کنند، همچنین درخواست مردم در این خصوص بسیار است و ما شاهد آن هستیم که با گذشت زمان از فرهنگ غنی خود فاصله گرفتیم.

این مداح مطرح کرد: اختصاص دادن بخشی از مدح ترحیم به تذکر سبب می شود تا با توجه به مسائل روزمره حتی یک نفر مورد تذکر و پند قرار گیرد، با توجه به اینکه استان ما یک استان مذهبی است توجه به این مسئله خالی از لطف نخوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراسم ترحیم درگیر تشریفات و تجمل شده است / پخش آهنگی درخواستی در مجالس ترحیم

مراسم ترحیم درگیر تشریفات و تجمل شده است / پخش آهنگی درخواستی در مجالس ترحیم