مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 11:352021-11-30اجتماعي

مرمت اضطراری ساختمان انبار نمک شاهرود


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان در بازدید از ساختمان انبار نمک شاهرود دستور مرمت اضطراری این بنای تاریخی را صادر کرد.

- حمیدرضا دوست محمدی 9 آذر ماه 1400 در بازدید از این بنای تاریخی گفت: قسمتی از پلاک تاریخی ساختمان انبار نمک شاهرود از ناحیه بام دچار آسیب شده است و نیاز به مرمت اضطراری دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان افزود: در بخشی از ضلع غربی این پلاک تاریخی به علت حبس رطوبت در فضای زیرین سقف و دیوارکشی غیر اصولی گذشته برای جداسازی فضاهای داخلی، بخشی از فضای داخلی کاملاً مسدود شده بود و همین علت باعث حبس رطوبت و آسیب به پی بنا شده بود.

او ادامه داد: مقرر شد با فوریت، دیواره های الحاقی جدا کننده به صورت کاملاً فنی و مرحله ای برچیده شود و در حین عملیات نیز با اجرای شمع زنی، با رفع خطر از پی دیوار و ستون ها، کار بازسازی و سپس مرمت بام و ایزوله مجدد با مصالح کاه گل انجام شود.

دوست محمدی با بیان اینکه انبار تاریخی نمک شاهرود به شماره 31142 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است تصریح کرد: بنای تاریخی انبار نمک که در نزدیکی میدان مرکزی شاهرود در ابتدای خیابان شهدا واقع شده و در مساحتی حدود 550 متر مربع مربوط به دوره قاجار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت اضطراری ساختمان انبار نمک شاهرود

مرمت اضطراری ساختمان انبار نمک شاهرود