مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 11:352021-11-30پزشكي

احتمال چرخش سویه آفریقایی در همه کشورها/واکنش به بازگشایی ها


رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به کارکرد واکسن های موجود در برابر جهش سویه آفریقایی، گفت: ممکن است جهش های مکرر کرونا اثر گذاری واکسن ها را تحت تأثیر قرار دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه کمتر از سه هفته قبل در آفریقای جنوبی بر می گردد و با توجه به سرعت چرخش بالای آن به سرعت در بسیاری از کشورها شیوع آن گزارش شده است.

وی مشخصه اصلی سویه امیکرون را جهش های متعدد در پروتیین اسپایک ویروس دانست و افزود: افزایش فاکتورهای جهش یافته در این سویه جدید در مقایسه با جهش های قبلی موجب شده تا مقابله با چرخش بیشتر امیکرون به عنوان سویه ای خطرناک در دستور کار سازمان جهانی بهداشت باشد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از افزایش محدودیت های جهانی برای پیشگیری از چرخش بیشتر امیکرون در دنیا خبر داد و تاکید کرد: چرخش این ویروس محدود به چند کشور اعلام شده نیست و احتمالاً با توجه به قدرت سرایت پذیری بالا در کشورهای دیگری نیز در چرخش باشد.

به گفته طبرسی، هنوز درباره میزان علائم، بیماری زایی و مرگ و میر آخرین سویه کرونا در مقایسه با سایر جهش های کرونا اطلاعات کامل نیست.

وی با بیان این که کنترل مرزهای خارجی، پوشش حداکثری واکسیناسیون علیه کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی، شست و شوی دست ها، عدم قرار گرفتن در فضاهای بسته و رعایت فاصله گذاری اج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال چرخش سویه آفریقایی در همه کشورها/واکنش به بازگشایی ها

احتمال چرخش سویه آفریقایی در همه کشورها/واکنش به بازگشایی ها