مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 11:302021-11-30سياسي

دور اول مذاکرات احتمالا طولانی نخواهد بود


به دلیل اهمیت شکل گیری توافق در مورد اصول و مبانی گفتگوها که یکی از مهمترین بخش های مذاکرات محسوب می شود، مشورت هیات های نمایندگی کشورهای حاضر در مذاکرات با پایتخت ها کاملا ضروری و اجتناب ناپذیر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ نورنیوز نوشت: دور اول مذاکرات که برای تعیین اصول و مبانی گفتگوها برگزار می شود به دلیل ضرورت مشورت هیات های نمایندگی کشورها با پایتخت ها احتمالا طولانی نخواهد بود.

بعد از ظهر دیروز 8 آبان ماه دور جدید گفت وگوها میان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+4 با هدف رفع تحریم ها و در قالب برگزاری کمیسیون مشترک برجام در شهر وین پایتخت اتریش آغاز شد.

اگرچه هنوز برای قضاوت در مورد دستاوردهای عملی مذاکرات آغاز شده بسیار زود است اما اظهارنظرهای مختلفی که از شب گذشته توسط مقامات حاضر یا نزدیک به مذاکرات بیان شده نشان دهنده سازنده و رو به جلو بودن مذاکرات است.

رسانه های غربی نیز هرچند محتاطانه اما در مجموع بازتاب های مثبتی از روز اول مذاکرات مخابره کردند.

گزارش های منتشر شده حاکی است که خارج از میز رسمی مذاکرات، نشست های دو یا چند جانبه میان هیات های سیاسی حاضر در وین برگزار شده که از فشردگی رایزنی ها برای به حرکت درآمدن چرخ های نه چندان روان مذاکرات خبر می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دور اول مذاکرات احتمالا طولانی نخواهد بود

دور اول مذاکرات احتمالا طولانی نخواهد بود