مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 11:002021-11-30پزشكي

درمانی جدید برای تشدید حاد فیبروز ریوی ایدیوپاتیک


مطالعات تحقیقاتی اخیر نشان داده که پروتیین هایی به نام آنتی بادی که توسط سیستم ایمنی تولید می شود ممکن است در آسیب ریه AE-IPF دخیل باشند.

- جی پلاس، محققان دانشگاه آلاباما در بیرمنگام، دانشکده پزشکی در طی مطالعاتی به راه حل درمانی جدیدی رسیدند که می تواند یک درمان جدید برای تشدید حاد فیبروز ریوی ایدیوپاتیک یا AE-IPF باشد که به طور بالقوه می تواند انسان را از این بیماری نجات دهد.

مطالعات تحقیقاتی اخیر نشان داده است که پروتیین هایی به نام آنتی بادی که توسط سیستم ایمنی تولید می شود ممکن است در آسیب ریه AE-IPF دخیل باشند.

آنتی بادی های تولید شده توسط سیستم ایمنی معمولاً با حمله به باکتری ها و ویروس ها بدون آسیب رساندن به بافت های ما به مبارزه با عفونت ها کمک می کنند، اما زمانی که این فرآیند بی نظم شود، می تواند به اندام های مختلف آسیب برساند.

مرگ سالانه حدود 15000 ناشی از IPF در بسیاری از بیماران مبتلا به AE-IPF، و به ویژه آن هایی که تشدید حاد دارند، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد آنتی بادی های خاصی به نام اتوآنتی بادی ها به ریه حمله می کنند و به آسیب و زخمی که در AE-IPF رخ می دهد کمک می کنند.

طبق گزارش موسسه ملی بهداشت، حدود 100000 نفر در ایالات متحده AE-IPF دارند و تقریباً 30000 تا 40000 مورد جدید در هر سال یافت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمانی جدید برای تشدید حاد فیبروز ریوی ایدیوپاتیک

درمانی جدید برای تشدید حاد فیبروز ریوی ایدیوپاتیک