مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 00:352021-11-29سياسي

چرا گروه مینسک قدمی جهت حل اختلافات حوزه قفقاز بر نمی دارد؟


یک کارشناس مسائل حوزه قفقاز معتقد است: روسیه تمایلی به پایان موضوع حوزه قفقاز و اختلافات ارمنستان و آذربایجان ندارد چرا که اگر پایان یابد حضور صلح بانان روسیه توجیهی نخواهد داشت.

- یک کارشناس مسائل حوزه قفقاز معتقد است: روسیه تمایلی به پایان موضوع حوزه قفقاز و اختلافات ارمنستان و آذربایجان ندارد چرا که اگر پایان یابد حضور صلح بانان روسیه توجیهی نخواهد داشت.

سید محمد رضا دماوندی در گفت وگو با ایسنا در ارزیابی خود از توافق سوچی با وساطت روسیه و حضور نخست وزیر ارمنستان و رییس جمهور آذربایجان گفت: به نظر می رسد روسیه می خواهد خودش را تعیین کننده و منجی اصلی به دنیا اثبات کند و به سایر اعضا گروه مینسک( سازمان امنیت و همکاری اروپا شامل روسیه، آمریکا و فرانسه) بگوید که او تعیین کننده است.

وی تصریح کرد : به همین دلیل هم روسیه قبل از نشست بروکسل، این جلسه در سوچی را ترتیب داد تا بگوید او در مورد آینده منطقه تعیین کننده است و با این اقدامی هم که انجام داد به خوبی این مساله روشن شد.

این کارشناس حوزه قفقاز همچنین اظهار داشت: مسائلی هم که در توافق سوچی درباره وضعیت کریدورها مطرح شد نشان دهنده این است که روسیه می خواهد این منطقه همواره وضعیت نا مشخصی داشته باشد و حتی اگر سایر موضوعات حل و فصل شوند باز هم یکسری مسائل کماکان لاینحل می ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا گروه مینسک قدمی جهت حل اختلافات حوزه قفقاز بر نمی دارد؟

چرا گروه مینسک قدمی جهت حل اختلافات حوزه قفقاز بر نمی دارد؟