مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 13:252021-11-29اقتصادي

بخشنامه بانک مرکزی به بانک های عامل به منظور آگاه کردن کتبی افراد ممنوع الخروج


در پی تاکیدات رییس دستگاه قضا بر رعایت حقوق شهروندان، بانک مرکزی خطاب به بانک های عامل بخشنامه ای به منظور آگاه کردن کتبی افراد ممنوع الخروج صادر کرد.

- به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، در پی پیگیری و تأکیدات مکرر رییس قوه قضاییه در راستای رعایت حقوق شهروندی افراد و لزوم اطلاع دادن به آن ها در مورد موضوع ممنوع الخروجی، بانک مرکزی که یکی از مراجع درخواست حکم ممنوع الخروجی در کشور محسوب می شود با صدور بخشنامه ای با اشاره به مطالبات رییس قوه قضاییه در این زمینه، از تمام بانک های عامل خواست این مسئله را ضابطه مند کرده و به صورت کتبی به اطلاع فرد ممنوع الخروج برسانند.

علی صالح آبادی رییس کل بانک مرکزی طی نامه ای به رییس قوه قضاییه تصریح کرده: بانک مرکزی همواره حقوق فردی و اجتماعی افراد را مد نظر داشته و جهت جلوگیری از تضییع حقوق اشخاص، طی بخشنامه های متعدد به بانک های عامل، بر لزوم اطلاع رسانی ممنوعیت خروج به اشخاص ذی ربط تأکید کرده است.

رییس بانک مرکزی در ادامه به بخشنامه اخیر مدیریت کل حقوقی این بانک اشاره کرده که در آن به بانک های عامل در خصوص اطلاع رسانی مسئله ممنوع الخروجی تذکر و تاکید شده هرگونه تخلف بانک ها از این تکلیف قانونی و ورود خسارت به اشخاص، از حیث تسبیب و مسئولیت مدنی، قابلیت رسیدگی در مراجع قضایی را دارا اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخشنامه بانک مرکزی به بانک های عامل به منظور آگاه کردن کتبی افراد ممنوع الخروج

بخشنامه بانک مرکزی به بانک های عامل به منظور آگاه کردن کتبی افراد ممنوع الخروج