مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 11:152021-11-29سياسي

قصد دولت سیزدهم از آغاز مذاکرات وین چیست؟


بسیار روشن است که موضوع رفع تحریم های غیرقانونی اولویت اول ایران بوده و برای تحقق آن حاضر به چشم پوشی از برخی حقوق قانونی خود در فعالیت های صلح آمیز هسته ای به صورت زمان دار شده است.

- صورت مسئله مذاکراتی که امروز هشتم آذرماه آغاز می شود بسیار روشن است: رفع موثر و قابل راستی آزمایی همه تحریم ها همراه با ارائه تضمین در مورد عدم تکرار وضعیت گذشته در قبال اجرای زمان دار تعهدات باقی مانده ایران در برجام.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سایت نور نیوز در این باره نوشت: هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران از صبح شنبه در وین مستقر شده و طبق قرار قبلی، از امروز دوشنبه هشتم آذرماه مذاکرات خود با 1+4 را با هدف رفع تحریم ها آغاز خواهد کرد.

بعضا این سوال در ذهن افکار عمومی ایجاد شده که اساسا قصد دولت سیزدهم از آغاز فرآیند جدید مذاکراتی چیست و چه ابعادی دارد؟ پاسخ به این سوال نیازمند مرور مقطعی از تاریخ کشورمان از اواخر دولت دهم تا امروز است.

ورود ایران به مذاکرات هسته ای در اواخر دولت دهم ناشی از تصمیم سیاسی به منظور محدود شدن زمان دار بخشی از حقوق قانونی هسته ای در قبال رفع تحریم های اقتصادی بود و تداوم مذاکرات در دولت یازدهم با رویکرد ذکر شده منجر به شکل گیری توافق برجام شد که قرار بود به الگویی برای رفع مسالمت آمیز اختلافات کشورها تبدیل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قصد دولت سیزدهم از آغاز مذاکرات وین چیست؟

قصد دولت سیزدهم از آغاز مذاکرات وین چیست؟