مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 08:402021-11-29اقتصادي

کاش «تاش» به آلومینای جاجرم بازگردد


شرکت آلومینای جاجرم تنها تولید کننده پودر آلومینا در ایران است که خوراک بسیاری از کارخانه های داخل کشور را تامین می کند.

- سالانه در این واحد تولیدی حدود 240 هزار تن پودر آلومینا و 10 هزار تن شمش آلومینا ایجاد می شود که قسمتی از نیاز کشور را تامین می کند، این واحد تولیدی استراتژیک در کشور برای انجام تولید نیاز به ماده اولیه بوکسیت دارد و در همین راستا برای تامین نیازهای خود اقدام به اکتشاف معدن در داخل استان و خارج آن کرده است.

معدن تاش در استان سمنان یکی از معادنی است که پروانه بهره برداری آن متعلق به شرکت آلومینای جاجرم است اما از سال 98 دیگر اجازه برداشت از این معدن به شرکت مذکور داده نشد.

این در حالی است که تاش یکی از تامین کننده های خوراک باکیفیت آلومینای جاجرم بوده و بنا به گفته مسئولان این شرکت عدم اجازه بهره برداری از آن سبب شده تا هزینه های زیادی بر دوش این شرکت برای تامین خوراک مورد نیاز تحمیل شود.

هزینه های زیاد آلومینا برای اکتشاف معادن جدید تردال مدیر عامل شرکت آلومینای جاجرم در گفت و گو با ایسنا، گفت: معدن تاش یکی از معادن شرکت آلومینای جاجرم است که ماده اولیه مورد نیاز خود (بوکسیت) را از این محل تامین می کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاش «تاش» به آلومینای جاجرم بازگردد

کاش «تاش» به آلومینای جاجرم بازگردد