مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 07:402021-11-29اقتصادي

کاهش 83 درصدی حجم آب مخازن سدهای خوزستان


مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: در حال حاضر حجم آب مخازن سدهای استان حدود 550 میلیون مترمکعب است که نسبت به سال گذشته 83 درصد کاهش یافته است.

- فرهاد ایزدجو با اشاره به کاهش قابل توجه ورودی به سدهای خوزستان در خصوص مدیریت منابع آبی برای عبور از بحران کم آبی اظهار کرد: ورودی آب به سدهای خوزستان نسبت به متوسط دراز مدت، تقریبا 53 درصد کاهش یافته است که این کاهش در سدهای کرخه و مارون شدیدتر بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: ورودی آب به سد کرخه نسبت به متوسط دراز مدت، 81 درصد کاهش یافته است که این میزان، کمترین مقدار ورودی ثبت شده در 60 سال گذشته است.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر حجم مخازن سدها حدود 550 میلیون مترمکعب است که نسبت به سال گذشته 83 درصد کاهش یافته است.

ایزدجو بیان کرد: با برنامه ریزی انجام شده و همکاری اصناف کشاورزی، جهاد کشاورزی و با مدیریت استانداری خوزستان، حدود 447 هزار هکتار کشت فصلی انجام می شود که با کشت های دائمی، این عدد به 600 هزار هکتار می رسد.

بنابراین نسبت به یک سال نرمال می توان در 56 درصد اراضی کشاورزی خوزستان کشت کرد.

وی در خصوص وضعیت تامین آب کشاورزان شهرستان باوی عنوان کرد: در حال حاضر آب در تمام شبکه ها تامین شده است اما با توجه به اینکه سطح آب در رودخانه پایین است، زمان آبیار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 83 درصدی حجم آب مخازن سدهای خوزستان

کاهش 83 درصدی حجم آب مخازن سدهای خوزستان