مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 05:152021-11-29سياسي

کاهش چشمگیر پیوند «کلیه» در کرمانشاه/ دستگاه های دیالیز نیاز به جایگزین دارد


رییس انجمن بیماران کلیوی استان کرمانشاه گفت: هزینه اهدای کلیه الان حدود 200 تا 250 میلیون است که همین سبب کاهش چشمگیر پیوند کلیه طی سه سال اخیر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، 616 بیمار کلیوی در سطح استان شناسایی شده که توسط مراکز دیالیزی که در تمامی شهرستان های استان فعال است به صورت رایگان دیالیز می شوند.

هم اکنون دو مرکز دیالیزی در بیمارستان های امام خمینی(ره) و امام رضا(ع) در شهرستان کرمانشاه فعال است.

حسین بیگلری، رییس انجمن بیماران کلیوی استان کرمانشاه در حاشیه بازدید از مراکز دیالیزی شهرستان کرمانشاه در جمع اصحاب رسانه، از نمایندگان مجلس خواست مشکلات بیماران کلیوی و مستهلک بودن تجهیزات پزشکی در دو بیمارستان امام رضا(ع) و امام خمینی(ره) شهر کرمانشاه را پیگیری کنند.

وی افزود: بیماران دیالیزی مشکلاتی دارند که باید جوابگو آن ها باشیم متأسفانه سه سال است که به علت بالا رفتن هزینه اهدای کلیه، پیوندها در استان به طور چشمگیری کاهش یافته است.

رییس انجمن بیماران کلیوی استان کرمانشاه تصریح کرد: هزینه اهدای کلیه الان حدود 200 تا 250 میلیون است که بیمار توان پرداخت آن را ندارد.

وی ادامه داد: طی سال های گذشته سالانه 50 تا 60 بیمار دیالیزی پیوند کلیه انجام می دادند در حالی که الان سه سال است که تنها حدود 15 مورد پیوند کلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش چشمگیر پیوند «کلیه» در کرمانشاه/ دستگاه های دیالیز نیاز به جایگزین دارد

کاهش چشمگیر پیوند «کلیه» در کرمانشاه/ دستگاه های دیالیز نیاز به جایگزین دارد