مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 04:152021-11-29سياسي

مشکل ترانزیت و گاز با ترکمنستان حل شد/افزایش 3 برابری سطح روابط با تاجیکستان


رییس جمهور با تشریح برنامه ها و دستاوردهای سفر به ترکمنستان اظهار امیدواری کرد نتایج این سفر در عرصه عمل موجب ارتقاء سطح روابط و همکاری های کشورمان با کشورهای همسایه باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آیت الله سید ابراهیم رییسی یکشنبه شب پس از بازگشت از سفر به ترکمنستان به منظور شرکت در اجلاس سران اکو گفت: حضور جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از موسسین سازمان اکو پیام های مختلفی داشت و در این نشست همه اعضای این سازمان منطقه ای بر افزایش روابط اقتصادی کشورهای عضو تاکید داشتند.

رییس جمهور گفت: دستاوردها و موفقیت هایی که سازمان همکاری اقتصادی تاکنون داشته، کافی نیست و باید گام های بلندتری در مسیر توسعه همکاری های اقتصادی برداشته شود.

رییس جمهور با اشاره به دیدارهای دوجانبه با سران کشورهای شرکت کننده در اجلاس اکو اظهار داشت: مهمترین محور گفت وگو با روسای جمهور استفاده از ظرفیت های موجود برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری بود.

رییسی تحولات افغانستان را از دیگر محورهای گفت وگو با سران کشورها دانست و گفت: در گفت وگوهای خود بر استقرار حکومت فراگیری که بتواند همه اقوام و گروه های سیاسی افغانستان را نمایندگی کند، تاکید کردیم چرا که استقرار چنین حکومتی، می تواند هم برای افغانستان امنیت ساز باشد و هم نگرانی کشورهای همسایه افغانستان را ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکل ترانزیت و گاز با ترکمنستان حل شد/افزایش 3 برابری سطح روابط با تاجیکستان

مشکل ترانزیت و گاز با ترکمنستان حل شد/افزایش 3 برابری سطح روابط با تاجیکستان