مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 03:502021-11-29پزشكي

آسپرین با افزایش خطر نارسایی قلبی در برخی افراد مرتبط است


محققان می گویند مصرف آسپرین با 26 درصد افزایش خطر نارسایی قلبی در افرادی که حداقل دارای یک فاکتور پرخطر ابتلا به این بیماری هستند، مرتبط است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از ساینس دیلی، عوامل پرخطر ابتلا به بیماری قلبی شامل سیگار کشیدن، چاقی، فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت و بیماری های قلبی عروقی هستند.

دکتر بلریم موجاج ، محقق اصلی این مطالعه از دانشگاه فرایبورگ آلمان، می گوید: این اولین مطالعه ای است که گزارش می دهد در میان افرادی که حداقل یک عامل خطر برای نارسایی قلبی دارند، افرادی که آسپرین مصرف می کنند بیشتر احتمال دارد که به این بیماری مبتلا شوند تا افرادی که از دارو استفاده نمی کنند.

وی در ادامه می افزاید: در حالی که یافته ها نیاز به تایید دارند، اما ارتباط بالقوه بین آسپرین و نارسایی قلبی باید مشخص شود.

تأثیر آسپرین بر نارسایی قلبی بحث برانگیز است.

این مطالعه با هدف بررسی ارتباط آن با بروز نارسایی قلبی در افراد مبتلا و فاقد بیماری قلبی و ارزیابی اینکه آیا استفاده از دارو با تشخیص نارسایی قلبی جدید در افراد در معرض خطر مرتبط است یا خیر، انجام شد.

این تجزیه و تحلیل شامل 30,827 فرد در معرض خطر ابتلا به نارسایی قلبی بود که از اروپای غربی و ایالات متحده در مطالعه ثبت نام کرده بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسپرین با افزایش خطر نارسایی قلبی در برخی افراد مرتبط است

آسپرین با افزایش خطر نارسایی قلبی در برخی افراد مرتبط است