مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 20:502021-11-28پزشكي

آنورکسیانروزا چیست؟


عادت به امتناع از خوردن غذا برای اینکه تا حد امکان لاغر بمانید یک انتخاب عادی در سبک زندگی نیست، این یک اختلال در خوردن است که در نهایت می تواند سلامت روحی و جسمی شما را به خطر بیاندازد تا جایی که گرسنگی می تواند کشنده باشد.

- رضا حیدری، در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: آنورکسیانروزا یا بی اشتهایی عصبی، که بیشتر به عنوان بی اشتهایی شناخته شده، هم نوعی اختلال در خوردن است و هم یک وضعیت متابولیکی که منجر به کاهش وزن بیش از حد و لاغر شدن شدید ناشی از خود گرسنگی می شود.

وی با اشاره به این که تخمین زده می شود براساس تحقیقات جمع آوری شده تقریباً دو درصد از زنان و سه دهم درصد از مردان در طول زندگی خود دچار بی اشتهایی می شوند، عنوان کرد: اگرچه این بیماری بیشتر در دختران و خانم های بزرگسال تأثیر می گذارد، اما بی اشتهایی می تواند در هر فردی از نظر جنسیت، سن، نژاد یا فرهنگی ایجاد شود، ورزشکاران، رقصندگان و هرکسی که در کاری مشغول باشد که بر لاغری تأکید کند در معرض خطر ویژه ای قرار دارند.

حیدری تصریح کرد: علاوه بر لاغری شدید و ترس از افزایش وزن، علائم و نشانه های شایع آنورکسی شامل حذف وعده های غذایی، امتناع از خوردن در غذا در ملاء عام، مراجعات مکرر یا شکایت در مورد افزایش وزن، رژیم های ورزشی شدید و پوشیدن لباس هایی برای لاغر دیده شدن است،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنورکسیانروزا چیست؟

آنورکسیانروزا چیست؟