مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 20:352021-11-27اقتصادي

وضعیت مبهم حج در پی بروز سویه جدید کرونا/ میلیون ها زائر منتظرند


با وجود اینکه روزهای پایانی ربیع الثانی را سپری می کنیم، سعودی ها برای وضعیت حج تمتع تصمیم گیری نکرده و اعلام رسمی را به دلیل وجود گونه ‎های جدید کرونا امکان پذیر نمی دانند.

- مسجدالحرام؛ شب گذشته احتمال انعقاد تفاهم نامه حج با کشورها با شرط تغییر اکنون هم باید منتظر تصمیم نهایی سعودی ها باشیم.

اما آنچه به نظر می رسد این است که عربستان در حال حاضر قرار نیست تصمیمی درباره برگزار شدن یا نشدن حج تمتع اعلام کند.

البته برخی از مسؤولان سعودی معتقدند که باید پیش بینی حضور زائران خارجی را در حج سال آینده داشته باشند و برای بررسی وضعیت و امضای تفاهم نامه به منظور حضور زوار خارجی از مسؤولان کشورها دعوت کنند.

اما برخی دیگر هم با شیوع گونه جدید ویروس کرونا که در آفریقای جنوبی شناسایی شده است، نگران هستند و برگزاری حج تمتع با حضور زوار خارجی را منوط به فروکش کردن کرونا در هفته های منتهی به ایام حج تمتع می دانند؛ چرا که با توجه به اینکه هر بار گونه جدیدی شناسایی می شود، امکان تصمیم گیری درباره حج تمتع که هر ساله میلیون ها زائر از کشورهای مختلف گرد هم می آمدند، وجود ندارد.

حتی برخی از مسؤولان عربستان در جلساتی به دعوت از بعضی کشورهای اسلامی اشاره کرده و معتقدند که باید تفاهم نامه حج با شروطی منعقد شود تا کشورهای اسلامی آمادگی نسبی برا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت مبهم حج در پی بروز سویه جدید کرونا/ میلیون ها زائر منتظرند

وضعیت مبهم حج در پی بروز سویه جدید کرونا/ میلیون ها زائر منتظرند