مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 19:452021-11-27بين الملل

انتقاد چین از رفتار دوگانه غرب در مقابل ایران و استرالیا


نماینده چین در آژانس بین المللی اتمی از رفتار دوگانه آمریکا و انگلیس انتقاد کرد و گفت چرا این کشور ها انتظار دارند ایران اورانیوم غنی شده بالاتر از 3.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از اسپوتنیک ، وانگ کانگ همچنین اعلام کرده است که مانند توافق هسته ای ایران، مساله انتقال تکنولوژی زیردریایی های اتمی به استرالیا تحت توافق موسوم به آکوس نیز یک مساله مهم است و جامعه جهانی باید به آن توجه کند.

وی افزود: چرا آمریکا و انگلیس می گویند ایران نمی تواند اورانیوم غنی شده بالاتر از 3.

7 درصد تولید کند و از سوی دیگر به صورت آشکار چندین تن اورانیوم غنی شده 90 درصد به استرالیا منتقل می کنند؟ این یک نمونه بارز است و به رفتار دوگانه غرب اشاره می کند.

کانگ یادآور شد: توافق امنیتی آکوس خطر جدی اشاعه اتمی ایجاد می کند و آمریکا و انگلیس با انتقال تکنولوژی اتمی به استرالیا، کشور های بیشتری را به اتمی شدن ترغیب می کنند و این توافق باید از سوی آژانس بین المللی اتمی و جامعه جهانی مورد بررسی قرار گیرد.

در همین حال ریچارد سدلیر نماینده استرالیا در آژانس اتمی این اظهارات نماینده چین را رد و ادعا کرد که این توافق در حوزه نظارت های آژانس اتمی قرار نمی گیرد و استرالیا تمام اطلاعات مورد درخواست آژانس را در اختیار آن قرار خواهد داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد چین از رفتار دوگانه غرب در مقابل ایران و استرالیا

انتقاد چین از رفتار دوگانه غرب در مقابل ایران و استرالیا