مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 19:252021-11-27پزشكي

افزایش سرعت تحقیقات برای درمان سرطان


رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: روشی جدید برای تحقیقات سرطان ابداع کرده ایم که می توانیم سلول های سرطانی را بدون نیاز به جراحی در بدن حیوانات نسبتا بزرگ قرار دهیم و نتیجه درمان ها و تاثیر دارو ها را بررسی کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، دکتر حسین قناعتی در مصاحبه به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: در این روش از طریق شریان کوچکی در گوش خرگوش وارد قلب حیوان و از آنجا وارد شریان های کبدی شدیم، سپس سلول های سرطانی انسانی را در کبد حیوان کاشتیم.

یافتن درمان های جدید برای سرطان نیاز به مطالعات حیوانی دارد و مزیت های این روش کمک می کند تا پژوهشگران با سرعت بیشتری تحقیقات را ادامه دهند.

وی گفت: در روش های قبلی مجبور بودیم در طول تحقیقات چندین بار شکم حیوان را باز کنیم و همین جراحی های پی در پی باعث مرگ حیوان می شد، اما اکنون می توانیم از طریق شریان گوش چندین بار وارد بدن حیوان شویم و تاثیر درمان ها را بررسی کنیم.

در این روش شانس زنده ماندن سلول های سرطانی هم بالاتر از روش های قبلی است چرا که معمولا بخشی از سلول های سرطانی پس از ورود به بدن حیوان از بین می رفتند.

همچنین خانم مائده روزبهانی دانشجوی دکتری مجری این طرح گفت: در این روش طی مدت زمانی کمتر از یک هفته و بدون نیاز به کورتون و اتاق تمیز می توانیم حیوانات آزمایشگاهی را به سرطان مب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش سرعت تحقیقات برای درمان سرطان

افزایش سرعت تحقیقات برای درمان سرطان