مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 14:152021-11-27اقتصادي

شهرداری قم به تنهایی توانایی تعیین تکلیف مونوریل را ندارد


شهردار قم با بیان اینکه برای تکمیل پروژه مونوریل نیازمند هزار و 200 میلیارد تومان بودجه هستیم گفت: امکان تأمین این هزینه در این شرایط برای شهرداری و دولت وجود ندارد.

- ، سید مرتضی سقاییان نژاد با اشاره به آخرین وضعیت پروژه مونوریل اظهار داشت: پروژه مونوریل مشکلات عدیده ای داشته و اینکه این پروژه به سرانجام نرسیده به این علت این است که مونوریل دیگر 18 کیلومتر نبوده و به حدود پنج کیلومتر کاهش پیداکرده و دیگر در مسیری که برای آن تعریف شده مسافر ندارد.

وی کارکرد مونوریل را به اندازه 3 دستگاه اتوبوس دانست و تصریح کرد: قیمت بلیت مونوریل از 15 تا 20 هزار تومان برآورد شده و این در حالی است که مسافر کمی با این قیمت ها وجود دارد؛ اگر این پروژه از پردیسان شروع شده بود، محاسبات تغییر می کرد، اما در حال حاضر مونوریل در ذات خود کارایی لازم را برای جابجایی مسافر ندارد.

شهردار قم به مباحث حقوقی مونوریل نیز اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از مشکلات پروژه مونوریل مسائل حقوقی است؛ ازجمله افزایش مساحت ایستگاههای آن از 2 هزار متر به 3 هزار متر بدون هیچ چهارچوبی که مشکلات بسیاری ازنظر حقوقی ایجاد کرده است.

وی به مسئله کمبود بودجه پروژه نیز توجه کرد و اذعان داشت: برای تکمیل پروژه مونوریل نیازمند هزار و 200 میلیارد تومان بودجه هستیم که در این شرایط امکان تأ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرداری قم به تنهایی توانایی تعیین تکلیف مونوریل را ندارد

شهرداری قم به تنهایی توانایی تعیین تکلیف مونوریل را ندارد