مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 11:402021-11-27دانش

شناسایی کهکشان های نامریی مربوط به ابتدای جهان


ستاره شناسان دانمارکی موفق به شناسایی دو کهکشان نامریی شده اند که شکل گیری و پیدایش آنها به ابتدای جهان باز می گردد و می توانند رازهای زیادی را در مورد آفرینش افشا کنند.

- به نقل از نیواطلس، محققان و ستاره شناسان از امواج رادیویی برای عبور از گرد و غبارهایی استفاده کردند که کهکشان های یادشده را از دید مخفی می کرد.

یافته های مذکور نشان می دهد این کهکشان ها ابعاد و تعدد زیادی در ابتدای خلقت داشته اند و برآوردهای فعلی در مورد آنها کمتر از حد واقعی بوده است.

تلسکوپ فضایی هابل یکی از قدرتمندترین ابزار مشاهده کیهانی در اختیار انسان هاست که قادر به دیدن اجرام در فاصله بیش از 13 میلیارد سال نوری از زمین است.

از آنجایی که فضا و زمان بسیار در هم تنیده شده اند، اجرامی که در آن فاصله شناسایی می شوند، در شرایط 13 میلیارد سال پیش خود مشاهده می شوند و این امر به اخترشناسان امکان می دهد که به طور مؤثر به گذشته و دوران پیدایش کیهان بنگرند.

دو کهکشان تازه کشف شده REBELS-12-2 و REBELS-29-2 نامگذاری شده اند، و اگرچه نور آنها 13 میلیارد سال سفر کرده است تا به زمین برسد، اما این کهکشان ها در واقع بسیار بیشتر از 13 میلیارد سال نوری با زمین فاصله دارند.

زیرا به لطف انبساط کیهان، کهکشان های مذکور اکنون در فاصله خیره کننده 29 میلیارد سال نوری از ما قرار دارند و لذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی کهکشان های نامریی مربوط به ابتدای جهان

شناسایی کهکشان های نامریی مربوط به ابتدای جهان