مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 11:352021-11-27سياسي

تهیه طرح ویژه سلطانیه تا پایان امسال


مدیرکل راه و شهرسازی زنجان با بیان اینکه طرح تفصیلی و جامع شهر سلطانیه 287 هکتار محدوده دارد، گفت: تهیه طرح ویژه سلطانیه اواخر امسال نهایی می شود.

- مسعود بیات منش ظهر امروز (6 آذرماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به تهیه طرح های جامع و تفصیلی برای شهرها، اظهار کرد: شهر سلطانیه یک شهر تاریخی است و به لحاظ قوانین مدون و معاصر، در دوره قبل از انقلاب هم شهر محسوب می شد اما تا سال 89 مدیریت این شهر با طرح های هادی بود.

وی با اشاره به اینکه اولین طرح جامع این شهر سال 89 مصوب شد و افق طرح نیز سال 1405 بوده است، ابراز کرد: سلطانیه از لحاظ میراث فرهنگی دارای ارزش ویژه است.

شهرهایی که با جمعیت زیر 10 هزار نفر هستند، در آیین نامه اجرایی قانون شورای عالی معماری شهرسازی، طرح های جامع و تفصیلی با هم مورد مطالعه قرار می گیرند ولی به علت ویژه بودن این شهر، بلافاصله بعد از ابلاغ طرح جامع، طرح تفصیلی با نگاه (میراثی) تهیه شد و در سال 96 به تصویب رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان عنوان کرد: در سال 97 مقرر شد که ملاک عمل این شهر با افق جمعیت پذیری 13 هزار نفر پیش بینی شود و اکنون مردم شهر سلطانیه مشکلی به لحاظ ساخت و ساز و اخذ پروانه در شهرداری ندارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهیه طرح ویژه سلطانیه تا پایان امسال

تهیه طرح ویژه سلطانیه تا پایان امسال