مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 11:302021-11-27سياسي

تفاهم نامه حمل و نقل ریلی با کشورهای آسیای میانه امضا شد


مدیرکل دفتر تجاری سازی وزارت راه و شهرسازی گفت: تفاهم نامه ریلی ایران-ترکمنستان-قزاقستان که اخیرا امضا شده، پیش از این نیز به امضا رسیده بود و تفاهم اخیر، - ، در آستانه سفر حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی به ترکمنستان برای برگزاری اجلاس سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) در عشق آباد، نمایندگان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران توافقنامه ای ریلی با همتایان ترکمنستانی و قزاقستانی به امضا رسانده اند.

امین ترفع مدیرکل دفتر تجاری سازی و امور تشکل های وزارت راه و شهرسازی در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره توافق نامه های حمل و نقلی ایران با کشورهای عضو سازمان اکو اظهار کرد: جلسات متعددی در سطح کارشناسی و همچنین در سطح وزارتی میان وزارت خانه های حمل و نقل کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) در جریان است.

جزییات توافق نامه تبادلات ریلی ایران-ترکمنستان 0 قزاقستان از دو مسیر وی افزود: یکی از کریدورهایی که ذیل اکو تعریف شده، کریدور KTI (قزاقستان-ترکمنستان-ایران) است.

این کریدور یک سابقه طولانی دارد و اسناد این تفاهم نامه میان 3 کشور مذکور تبادل شده است.

ترفع ادامه داد: از سوی دیگر ما از دو مسیر میان کشورهای ایران-قزاقستان-ترکمنستان دسترسی ریلی برقرار کرده ایم؛ یکی مسیر مستقیم از اینچه برون به ترکمنستان و سپس قزاقستان است و دی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاهم نامه حمل و نقل ریلی با کشورهای آسیای میانه امضا شد

تفاهم نامه حمل و نقل ریلی با کشورهای آسیای میانه امضا شد