مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 08:002021-11-27بين الملل

تجمع کشاورزان هندی در یک سالگی اعتراضات ضد دولتی


ده ها هزار کشاورز هندی به هم صنف های خود که در اردوگاه های حومه دهلی نو مستقر هستند، پیوستند تا یک ساله شدن اعتراضات خود را جشن بگیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، برای پایان بخشیدن به طولانی ترین جنبش اعتراضی کشاورزان که زراعت پیشگان هند را در سراسر این کشور با خود همراه کرد، نارندرا مودی، نخست وزیر هند در هفته گذشته در برابر درخواست کشاورزان تسلیم شده و قوانین جنجالی تصویب شده در سپتامبر 2020 را لغو کرد.

مودی، در یادداشتی آشتی جویانه متعهد شد که دولتش، در جلسه جدید پارلمان که هفته آینده شروع می شود، این قوانین را لغو خواهد کرد.

عقب نشینی دولت از موضعش، خوشحالی کشاورزان را در پی داشت اما آن ها گفتند تنها زمانی دست از تظاهرات بر می دارند که پارلمان هند تمامی این قوانین را لغو کرده و متعهد شود که قوانین قیمت حمایتی حداقلی (MSP) را نه فقط برای گندم و برنج، بلکه برای تمامی محصولات کشاورزی تصویب کند.

راکش تیکایت، از رهبران برجسته بهاراتیا کیسان که یکی از بزرگترین اتحادیه های کشاورزی هند است، گفت: کشاورزان در سراسر کشور به اردوگاه ها رفته اند تا یک سال اعتراض تاریخی خود را جشن بگیریم.

تیکایت گفت: ما از دولت به خاطر تصمیمش در مورد لغو این قوانین متشکریم، اما اعتراضات ما تا زمانی که قیمت های حمایتی حداقلی برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجمع کشاورزان هندی در یک سالگی اعتراضات ضد دولتی

تجمع کشاورزان هندی در یک سالگی اعتراضات ضد دولتی