مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 آذر 1400 ساعت 21:352021-11-26اقتصادي

ادامه ماجرای قاچاق طلای سرخ ایران...


اگرچه ایران تأمین کننده 95 درصد زعفران دنیاست اما مشکلات زیاد در زمینه صادرات و عدم حمایت های کافی از صادرکنندگان موجب شده است تا زمینه قاچاق زعفران به کشورهای دیگر از جمله افغانستان افزایش یابد و گرچه بارها از اندیشیدن تدابیر جدیدی برای رفع این مشکل .

- ایسنا/خراسان رضوی اگرچه ایران تأمین کننده 95 درصد زعفران دنیاست اما مشکلات زیاد در زمینه صادرات و عدم حمایت های کافی از صادرکنندگان موجب شده است تا زمینه قاچاق زعفران به کشورهای دیگر از جمله افغانستان افزایش یابد و گرچه بارها از اندیشیدن تدابیر جدیدی برای رفع این مشکل سخن به میان آمده است اما بازهم شاهد ادامه این ماجرا هستیم.

به گفته مسئولین امر مشکلات مربوط به تعرفه صادرات به کشورهایی مانند هندوستان و چین و بازگشت ارز به سامانه نیما موجب شده تا صادرکنندگان اصلی به حاشیه رانده شده و بازار صادرات نیز محدود شود.

این موانع زمینه را برای خروج غیرقانونی زعفران از مرزهای کشور فراهم کرده که تاکنون پیگیری های متعدد برای رفع این موانع بی نتیجه مانده است.

در این راستا ایسنا به بررسی مشکلات صادرکنندگان و ابعاد مختلف علل قاچاق زعفران به عنوان یک محصول مهم و ارز آور به کشور افغانستان پرداخته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادامه ماجرای قاچاق طلای سرخ ایران...

ادامه ماجرای قاچاق طلای سرخ ایران...