مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 آذر 1400 ساعت 19:502021-11-26اقتصادي

بهینه سازی پرورش دام در خراسان رضوی نیازمند تقویت مولفه های تولید است


شرایط فعلی پرورش دام سبک و سنگین در استان به نحوی است که چندان توجیه اقتصادی ندارد؛ لذا بازگشت مطمئن سرمایه و بهینه کردن پرورش دام در استان نیازمند تقویت مولفه های تولید بویژه در حوزه نهاده و خوراک دام است.

- ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی گفت: شرایط فعلی پرورش دام سبک و سنگین در استان به نحوی است که چندان توجیه اقتصادی ندارد؛ لذا بازگشت مطمئن سرمایه و بهینه کردن پرورش دام در استان نیازمند تقویت مولفه های تولید بویژه در حوزه نهاده و خوراک دام است.

یعقوبعلی نظری در نشستی با اعضای تشکل های بخش خصوصی حوزه دامداری و دامپروری خراسان رضوی که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: از سوی دیگر گرانی نهاده دامی و خوراک دام نیز بازگشت سرمایه در حوزه پرورش دام سبک و سنگین در استان را دشوار می کند.

وی افزود: اصلاح نژاد با تغذیه علمی، افزایش بهره وری در خصوص پرورش دام سبک و سنگین و تولید گوشت قرمز و همچنین پرواربندی مطمئن و اقتصادی در صورتی که نقدینگی لازم توسط بانک ها تامین شود، می تواند اقتصادی شدن پرورش دام سبک و سنگین را در پی داشته باشد.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: لازم است کارشناسان بخش های مختلف دامداری و دامپروری آسیب شناسی کلی در خصوص فرآیند پرورش دام سبک و سنگین و تولید و عرضه گوشت در استان انجام دهند تا بتوان روش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهینه سازی پرورش دام در خراسان رضوی نیازمند تقویت مولفه های تولید است

بهینه سازی پرورش دام در خراسان رضوی نیازمند تقویت مولفه های تولید است