مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 آذر 1400 ساعت 19:302021-11-26سياسي

سیاست اصولی رییس جمهور ایران توسعه روابط با همسایگان است


معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: سیاست اصولی رییس جمهور اسلامی ایران، اولویت بخشیدن به توسعه روابط با همسایگان و کشورهای پیرامونی است.

- ، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه که جهت شرکت در اجلاس مقدماتی سران کشورهای عضو اکو به عشق آباد سفر کرده است، روز جمعه با آقای رشید مردوف معاون رییس کابینه وزرا و وزیر امور خارجه ترکمنستان دیدار و گفتگو کرد.

در این ملاقات، مهمترین زمینه های همکاری دو کشور در زمینه انرژی، گاز و برق، حمل و نقل و ترانزیت، صدور خدمات فنی و مهندسی و بهداشت و درمان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

صفری در این دیدار اظهار کرد: سیاست اصولی رییس جمهور اسلامی ایران، اولویت بخشیدن به توسعه روابط با همسایگان و کشورهای پیرامونی است و در این ارتباط وزارت امورخارجه تلاش وافری برای تقویت دیپلماسی اقتصادی با همسایگان در پیش گرفته است.

وزیر امور خارجه ترکمنستان نیز در این دیدار اعلام کرد: فرصت های همکاری اقتصادی بین دو کشور را می بایست تحقق بخشید و تأکید رؤسای جمهور دو کشور بر توسعه مناسبات است.

رشید مردوف سفر اخیر خود به تهران و برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را بسیار سازنده و مثبت دانست و بر آمادگی طرف ترکمنی برای اجرایی کردن تفاهمات تأکید داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست اصولی رییس جمهور ایران توسعه روابط با همسایگان است

سیاست اصولی رییس جمهور ایران توسعه روابط با همسایگان است