مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 08:502021-10-28اقتصادي

آیا ایران محتاج واردات «انرژی» می شود؟


ظاهراً قرار است کمبود گاز باز هم گریبان ایران را بگیرد، آن هم برای کشوری که دومین ذخایر بزرگ گاز در جهان را زیر پا دارد و با احتساب ذخایر نفتی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، محمد مهدی حاتمی در فرارو نوشت؛ محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، همین چند روز پیش، با اشاره به وضعیت سرمایه گذاری در میادین گازی و نفتی ایران گفت: سناریو های جبرانی برای تولید گاز طراحی شده است که اگر اجرایی نشود تا چند سال آینده به واردکننده گاز تبدیل خواهیم شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفرارو، معاون وزیر نفت، توسعه میدان های هیدروکربوری را به دو بخش میدان های مشترک و مستقل تقسیم کرد و افزود: مهم ترین میدان های مشترک کشور در استان خوزستان و در منطقه غرب کارون است که برای توسعه تا چهار سال آینده به 11 میلیارد دلار منابع مالی نیاز دارد.

این، اما در حالی است که همین چند هفته پیش هم جواد اوجی، وزیر نفت، از کمبود 25 درصدی ذخایر و مخازن سوخت مایع نیروگاه ها به نسبت سال 1399 خبر داده و گفته بود که امسال در فصل سرما، روزی تا 200 میلیون مترمکعب کمبود گاز خواهیم داشت.

به این ترتیب، حالا پس از یک تابستانِ همراه با خاموشی و کمبود شدید برق (که دودش اگر نه در چشم مردم که در چشم صنایعی مانند فولاد و سیمان رفت) باید انتظار یک زمستانِ همراه با قطعی گاز را داشته باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا ایران محتاج واردات «انرژی» می شود؟

آیا ایران محتاج واردات «انرژی» می شود؟