مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 08:502021-10-28سياسي

زردنویس ها خبرنگار نیستند/ زرد نویسی فیک نیوزها، پاشنه آشیل رسانه نگاری امروز


زردنویسی یک نوع بیماری رسانه ای است که سلامت اطلاع رسانی و حوزه روزنامه نگاری را به مخاطره انداخته و با درشت نمایی احساسات عوام را نشانه می گیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، رسانه ها در دنیای امروز به عنوان راه ارتباطی بین مردم و مسوولین برای بیان مشکلات، دغدغه ها و پیگیری مطالبات مردم از مسوولین، به حساب می آیند.

اما آیا تمام فعالان حوزه رسانه در این راستا گام برمی دارند؟ آیا تمام اخباری که به طور روزانه در رسانه ها می بینیم با این هدف تولید شده اند؟ زرد نویسی یکی از بزرگترین معضلاتی است که رسانه های امروز با آن دست به گریبان هستند و در این میان رسانه ای که به سمت زرد نویسی نرفته باشند می تواند رسانه ای مفید برای جامعه باشد.

زرد نویس ها، اغلب در فیک نیوزها فعالیت می کنند و به اعتماد عمومی لطمه وارد کرده اند؛ عناوین جذاب انتخاب می کنند، احساسات مخاطب را برمی انگیزاند و مطالب جنجالی و بحث برانگیز را مطرح می کنند و با ابهام و ایهام آفرینی در نوشته ها از زیر بار مسوولیت کیفیت محتوا، شانه خالی می کنند.

زرد نویسی به چه معناست؟ خداداد ابراهیمی رییس اسبق خانه مطبوعات کشور در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: نوشته های زرد نویس ها منبع معتبری ندارند، عموما اخبار کذب منتشر می کنند و برای نوشته های سفارشی، زیر میزی می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زردنویس ها خبرنگار نیستند/ زرد نویسی فیک نیوزها، پاشنه آشیل رسانه نگاری امروز

زردنویس ها خبرنگار نیستند/ زرد نویسی فیک نیوزها، پاشنه آشیل رسانه نگاری امروز