مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 08:302021-10-28اقتصادي

شرایط برای توسعه صنایع تبدیلی محصولات باغی در مراغه فراهم است


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ایجاد صنایع تبدیلی در افزایش بهره وری محصولات باغی موثر بوده و شرایط برای توسعه آن در شهرستان مراغه فراهم است.

- ایسنا/آذربایجان شرقی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ایجاد صنایع تبدیلی در افزایش بهره وری محصولات باغی موثر بوده و شرایط برای توسعه آن در شهرستان مراغه فراهم است.

اکبر فتحی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: حجم تولید محصولات باغی به ویژه سیب در مراغه بالا است و ظرفیت مواد اولیه تنها واحد فعال در زمینه صنایع تبدیلی شهرستان با میزان تولید سیب صنعتی مراغه متناسب نیست.

وی با تاکید بر این که توسعه صنایع تبدیلی تقاضامحور است، اضافه کرد: سرمایه گذاران بخش خصوصی باید از شرایط موجود در این شهرستان استقبال کنند و جهاد کشاورزی نیز با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و اعطای تسهیلات لازم، از آن ها حمایت می کند.

وی با بیان این که مراغه ظرفیت راه اندازی واحدهای متعدد بخش صنایع تبدیلی را دارا است، ادامه داد: بر همین اساس ایجاد شهرک صنایع تبدیلی در مراغه پیش بینی شده بود که مکان اولیه آن مناسب تشخیص داده نشد.

به گفته فتحی، یک قطعه زمین مناسب که در اختیار سازمان دیگری قرار دارد، شناسایی شده است که در صورت تملک می توان در آینده نزدیک نسبت به تامین زیرساخت های شهرک صنایع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرایط برای توسعه صنایع تبدیلی محصولات باغی در مراغه فراهم است

شرایط برای توسعه صنایع تبدیلی محصولات باغی در مراغه فراهم است