مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 08:102021-10-28سياسي

همکاری بی سابقه آژانس فضایی اروپا با آژانس فضایی چین


آژانس فضایی اروپا(ESA) در یک اقدام بی سابقه تلاش خواهد کرد تا داده های مریخ نورد ژورونگ (Zhurong) چین را با روشی جدید دریافت کند که این امر می تواند یک روش پشتیبان هوشمند برای سایر مریخ نوردها نیز باشد.

- آژانس فضایی اروپا(ESA) در یک اقدام بی سابقه تلاش خواهد کرد تا داده های مریخ نورد "ژورونگ"(Zhurong) چین را با روشی جدید دریافت کند که این امر می تواند یک روش پشتیبان هوشمند برای سایر مریخ نوردها نیز باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از انگجت، ماه آینده در مریخ، آژانس فضایی اروپا و اداره ملی فضایی چین(CNSA) چیزی را امتحان خواهند کرد که قبلاً هرگز در فضا انجام نشده است و آن، ارسال اطلاعات از یک مریخ نورد مستقر در سیاره سرخ به مدارگردی است که نمی تواند هیچ پیامی از آن دریافت کند! به طور مشخص، مریخ نورد ژورونگ که از ماه می در سیاره سرخ حضور دارد، سعی خواهد کرد داده های خود را به مدارگرد مریخی مارس اکسپرس (Mars Express) متعلق به آژانس فضایی اروپا ارسال کند.

همانطور که آژانس فضایی اروپا توضیح می دهد، ژورونگ به دلیل ناسازگاری رادیویی، در واقع نمی تواند هیچ ارتباطی از مدارگرد مارس اکسپرس دریافت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری بی سابقه آژانس فضایی اروپا با آژانس فضایی چین

همکاری بی سابقه آژانس فضایی اروپا با آژانس فضایی چین