مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 07:252021-10-28اقتصادي

استاندار هرمزگان: تنها راه توسعه بشاگرد تکیه بر معادن است


استاندار هرمزگان با بیان اینکه تنها مشکل عدم بهره مندی همه جانبه از ظرفیت های استان، مدل کنونی توسعه است، گفت: باید با ایجاد مشوق هایی مانند معافیت های مالیاتی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی دوستی صبح امروز در نشست توسعه صنعتی استان که امروز چهارشنبه برگزار شد، اظهار کرد: برای ایجاد توسعه و رفع محرومیت در مناطق کمتربرخوردار، باید بر اساس مزیت های هر منطقه برنامه ریزی کرد.

وی با اشاره به لزوم تکمیل زنجیره صنایع پایین دست پالایشگاهی، افزود: راه اندازی صنایع پایین دست پالایشگاهی و ایجاد پارک های تخصصی مانند کود وسم ،  چسب و رنگ ،  مواد شوینده و نساجی می تواند دستاوردی بزرگ برای ایجاد اشتغال و تحول در اقتصاد استان باشند.

استاندار هرمزگان، ارتقاء سهم ایران در بازار کود فسفاته کشورهای همسایه را مورد تأکید قرار داد و گفت: راه اندازی یک واحد یک میلیون تنی کود فسفاته در استان با توجه به مزیت نسبی هرمزگان نسبت به سایر مناطق کشور، می تواند نیاز 700هزار تنی کشور را برآورده کند.

دوستی، گفت: مازاد نیاز که نزدیک به 300هزار تن است، قابلیت صادراتی دارد  که با توجه به چشم انداز توسعه در برخی کشورهای همسایه، تولید این محصول دارای صرفه اقتصادی فراوانی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاندار هرمزگان: تنها راه توسعه بشاگرد تکیه بر معادن است

استاندار هرمزگان: تنها راه توسعه بشاگرد تکیه بر معادن است