مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 06:502021-10-28دانش

نانوحاملی هوشمند برای هدف گیری سلول های سرطانی


در رساله دانشجوی دکتری مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران، یک نانو حامل هوشمند برای هدف گیری دقیق سلول های سرطانی تخمدان ساخته شد.

- در رساله دانشجوی دکتری مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران، یک نانو حامل هوشمند برای هدف گیری دقیق سلول های سرطانی تخمدان ساخته شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سمیه قره قومی، دانشجوی دکتری مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران در رساله دکتری خود با عنوان مطالعه اثر هم زمان hTERT siRNA و ورتمانین بارگیری شده در نانوحامل بر مهار بیان ژن تلومراز در رده سلولی تخمدان (SKOV-3) موفق به سنتز نانوحامل هوشمند جهت هدف گیری دقیق سلول های سرطانی تخمدان شد.

در این پژوهش که در آزمایشگاه میکروسکوپ الکترونی مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام شد، محققان با استفاده از فناوری نانو و علم به ویژگی های سلول های سرطانی تخمدان، موفق به سنتز یک نانوحامل هوشمند جهت هدف گیری سلول های سرطانی تخمدان شدند و در نهایت، رشد و تکثیر این سلول ها به طور چشمگیری کاهش پیدا کرد.

این رساله که به راهنمایی دکتر شهین احمدیان، استاد مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک انجام شده، به بیماری سرطان پرداخته است: بیماری سرطان و شیوع گسترده آن در عصر حاضر، به علت تغییرات چش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نانوحاملی هوشمند برای هدف گیری سلول های سرطانی

نانوحاملی هوشمند برای هدف گیری سلول های سرطانی